Tesisat Boru ve Bağlantı Elemanları El Kitabı

Tesisat Boru ve Bağlantı Elemanları El Kitabı 165 Güneşe açık alanda serbest kesintisiz taşıyıcı konstrüksiyon için ısıl uzama kısalma hesabı maksimum sıcaklık artış ve azalma miktarı 27 °C kabul edilir. Genleşme parçaları arası 60 metreyi geçen uzunluklardaki çelik kons- trüksiyon için geçerlidir. E2.1.16 Yük Kombinasyonları Taşıyıcı çelik karkas (çatkı) etkileyen kuvvet ve yüklerin birleşimi aşağıdaki tabloda tüm boru köprüsü tasarımı için taşıyıcı kolonlar, taşıyıcı yatay elemanlar, döşemeler, çapraz bağlar, ayakları betona sabitleme ankrajları ile temel kaide dengesi ve devrilme hesaplarını yapmak için kullanılır. Tablo Ek 2.2 Yükleme Şartları ve Hesaba Giren Tasarım Yükleri YÜKLEME ŞARTLARI TASARIM YÜKLERİ ve KUVVETLER (Bütün yük ve kuvvetler eklenir) a. Montaj (1-4’e kadar aynı anda tamamı) 1. Boru Köprü Çatkı Elemanları Yükü (borular ve izolasyon yükleri katılmaz) 2. Ekipmanların Ölü Yükleri: Tüm sökülebilir parçalar, ısıl izolasyon ve ekipmana dayanan platform destekleri. 3. Montaj sırasında gereken geçici yük ve kuvvetler. 4. Tüm Rüzgâr Yükü. b. Test veya ekipman yıkama (flushing) (1-6’ya kadar aynı anda tamamı) 1. Çatkı Sistem Ölü Yükü + Yangın Koruma İzolasyonu 2. Ekipmanların Ölü Yükleri + Tüm Gevşek Parçalar, Isıl İzolasyon ve Ekipmana Dayanan Platform Destekleri. 3. Boru Ölü Yükler + İzolasyon 4. Basınçlı Hava ile Test Tarif Edilmemiş İse Test İçin Su Yükü veya Yıkama Ekipmanları (Kısaca Test Olarak Tanımlanır) 5. Platform ve Yürüme Yollarında Gelen Canlı Yükler. 6. %50 Maksimum Rüzgâr Yükü (veya %100 Bak 4.3.3) c. Normal işletme şartları (1-10 Arası Şartlar veya 1-7 Arası + 9 -10 Şartlar Aynı Anda) 1. Köprü Ölü Yükler, Artı Yangın Koruyucu Malzeme (Varsa) 2. Ekipman Ölü Yükler Dahilinde: İçindeki Sıvılar, İzolasyonlar ve Ekipmandan Destek Alan Platformlar 3. Boruların Ölü Yükü, Artı İzolasyon Ağırlığı 4. Normal İşletme Şartları Akışkan Yükleri. 5. Isıl Uzama Kısalma Kuvvetleri. 6. Vibrasyonlu Makinelerin Yarattığı Dengesiz Yükler veya Çarpma Darbeleri. (Kısaca İşletme olarak tanımlanan) 7. Uygulanabilir Platform ve Yürüme Yollarından Gelen Canlı Yükler. (Bu canlı yükler ayrı tutulduğunda bu tasarım en tutucu hesap yöntemidir). 8. Rüzgâr Yükü Tam Olarak. 9. Normal Vuruntulu Yükleri. 10. İşletme Sırasındaki Vinç Yükleri ve Kaldırma Faaliyet Yükleri ve/veya Taşıma Faaliyetleri. (Rüzgâr Yükünün %50 Kısmı veya Madde 8 Tam Rüzgâr Yükü.) En kötü durum şartları kapsayan yük bileşenleri her bir kısım için dikkate alınmıştır. Bunlara ek olarak, aşağıdaki en kötü durum da dikkate alındığında. • Rüzgâr dahil veya hariç olma durumu; • Taşıyıcı döşeme alanı kısmi yüklenmesi durumunda (konsol çalışma) canlı yüklerin dağılımı dahil ve/veya hariç olma durumu • Vinç veya kaldırma ekipman yükleri.

RkJQdWJsaXNoZXIy OTEzMQ==