Tesisat Boru ve Bağlantı Elemanları El Kitabı

Tesisat Boru ve Bağlantı Elemanları El Kitabı 173 Kaldırma, taşıma sırasında oluşan küçük hasarlar ile diğer uygunsuzluk taşıyan noktalar ve tahrifatlı muayene sonucu sahada oluşan kaplama zararları sahada SSPC-PA 1’e göre ve/veya imalatçı tarafından verilen yazılı tav- siyelere göre tamir edilir. Tablo E2.2 Boya Kalınlık Gereksinimi İnorganik Çinko Zengin İlk Kat için Kaplama Malzeme Kuru Film Kalınlığı (DFT) 1 Minimum Maksimum İlk Kat Çinko-Zengin 3 mils (75 µm) 5 mils (125 µm) Şerit Boya 2 Ek-6 Tanımlandığı gibi Uygun kaplama Uygun kaplama Ara Kat Ek-6 Tanımlandığı gibi 2 mils (50 µm) 4 mils (100 µm) Son Kat Ek-6 Tanımlandığı gibi 3 mils (75 µm) 5 mils (125 µm) Toplam DFT 1 8 mils (200 µm) 14 mils (350 µm) 1 Kuru Film Kalınlığı, çıplak yüzeyin üzerine uygulanan ve tamamını örten ilk kat malzeme ile uzayıp kısalır. Yük taşıyan elemanlar, Sözleşmede belirtilen veya çalışma koşullarına uygun gereklilikleri karşılayacak şekilde boyanır veya imalatçı onaylı test sertifikasına göre kontrol edilir. 2 Ara kat şerit kaplaması ara kat boyası öncesi veya sonrası uygulanabilir. E2.7 BORU YÜKLERİ ve TAŞIYICI KÖPRÜ TASARIMI PRATİK HESAPLAMA YÖNTEMİ E2.7.1 Ortalama Boru Sistem Yükleri Aksi projelerde tarif edilmediği sürece, her bir kat sırası için Boru Köprüsü üzerindeki dikey ortalama düzgün dağılmış yük 2.0 kN/m 2 ve işletme montaj ve test aşamaları içinde ek olarak (+) 1.0 kN/m 2 tasarım için kabul edilir. Bu kabuller 380 mm çap dahil altındaki çap borular için geçerlidir. E2.7.2 Yük Dağılımı Genel boru sistem yük dağılımını farklı taşıyıcılar için ayrıştırmak gerekir. • Ana taşıyıcı sistem elemanları ve esas boruları taşıyan ana yatay profiller, • Destek aralığı 3 m’ye kadar olan küçük çaplı boruları taşıyan İkincil profiller. Özellikle yatay ve boyuna momenti karşılamak için çapraz takviyeler gerekirse, konuşlandığı yere göre destek kaideleri kullanılmalıdır. Ana taşıyıcı çatkı, tüm ortalama boru yüklerinin taşımaya uygun yetecek genişlikte ve kuvvette tasarlanmalı, böylece tali yüklerin bulunduğu ikincil taşıyıcı ve boru yükleri de hesaplar için dikkate alınmalıdır. İkincil taşıyıcı sistem, belirtilen boru destek mesafeleri için boruların ortalama boru yüklerinin üçte ikisini taşı- maya uygun olmalıdır. İkincil taşıyıcı profilin dikey karşı yükü sadece hat boyunca devam eden çelik profil için hesaplanmalıdır. Ana taşıyıcı sistemin ayakları için hesaba katılmasına gerek yoktur. E2.7.3 Sabitleme Noktaları Boruların sabitleme noktalarının yarattığı kuvvetler boyuna olan profiller üzerine aktarılır ve bu yüklerde çapraz profiller ile yükler dengelenir. Boru taşıyıcı sisteminin her bir bağımsız kısmı için ve her bir sıra için 30 kN/her bir boru sırası için boylu boyunca hesaplanmalıdır. Bu kuvvet eşit dağıtılmış yük olarak kabul edilir.

RkJQdWJsaXNoZXIy OTEzMQ==